První úsek trolejbusové trati otevřeli v severočeských Teplicích v roce 1952. Po 70 letech čeká zdejší MHD v příštím roce další milník. Teplice se stanou dost možná jediným městem, kde provoz MHD zajišťují čistě jen klasické a parciální trolejbusy. S tímto počinem se Teplice přihlásily do soutěže inovativních obcí.
Už v roce 2017 si statutární město Teplice vytýčilo cíl provozovat MHD za využití ekologických, lokálně bezemisních vozidel, a to od roku 2023. Podle všeho se to stihne o rok dříve. V případě Teplic, kde je denní výprava 30–40 vozidel, jde o kombinaci klasických a parciálních trolejbusů, které mají ve výbavě trakční baterie. Ty umožňují vozidlu i jízdu mimo trolejové vedení, díky čemuž trolejbus obslouží i zastávky, ke kterým troleje nevedou.
Parciální trolejbusy: dobrá výdrž baterií i manipulace
„Jsme s nimi spokojeni, osvědčily se. Dobrá zkušenost je s výdrží baterií, manipulací. Mohou kdykoliv sundat tykadla a jet mimo trať, zajet do sousedních obcí, pokud se chtějí připojit na MHD,“ popsal před časem dosavadní zkušenosti primátor Teplic Hynek Hanza serveru z Dopravy.cz.
V Teplicích vlastní dopravní prostředky město a provozovateli je pronajímá. Prvních pět parciálních trolejbusů nakoupily Teplice v roce 2018, stejný počet jich přibyl loni a vozový park se rozšíří o pětici nových trolejbusů i v příštím roce.
Město zároveň modernizuje i trolejbusové vedení, měnírny a další technické zázemí. Investice se pohybují mezi 3 až 20 miliony korun ročně. Díky aktuální výstavbě nových úseků trolejového vedení se parciální trolejbusy dostanou při jízdě na baterii i do nejodlehlejších částí městské sítě MHD v Teplicích.